Kategorie produktów

Śniadanie idealne z serem Hochland!

Poniedziałek, 16 lutego 2015 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 02/108. Luty 2015
O tym, że ser Hochland może być elementem królewskiego przepisu na wyśmienite śniadanie opowiada Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska w rozmowie z Moniką Dawiec.
Jakie trendy obowiązują na rynku śniadaniowym?

Najważniejsza jest świeżość i różnorodność serwowanych produktów. Widocznym trendem jest powrót do prostych, domowych smaków, a jednocześnie poszukiwanie nowości. Modny staje się zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie i coraz więcej sportu na co dzień. Wszechogarniający pęd życia inspiruje do poszukiwania szybkich i wygodnych rozwiązań. Przykładowo Hochland Twarogowy produkowany jest na bazie naturalnego twarogu, ma prawdziwie twarogowy smak i wyraziste, różnorodne warianty smakowe. Hochland Twarogowy oferowany jest w kilku wariantach smakowych i idealnie sprawdza się na śniadanie.

Jak firma Hochland stara się odpowiedzieć na zmiany zachodzące zarówno na polskim rynku serów, jak i w zwyczajach konsumenckich ?

Hochland Polska stawia na specjalizacje, oferuje sery ze wszystkich ważnych segmentów rynku, skupiając się na oferowaniu istotnej wartości dodanej dla handlu i konsumentów – za rozsądną cenę. Inwestujemy w nowości, o których za wcześnie jeszcze mówić, ciągle dążymy do doskonałości w zakresie jakościowym, co wiąże się z nakładami.

Nadal największą kategorią na rynku serów w Polsce są sery żółte. Czy pojawiły się jakieś nowe trendy w tym segmencie?

Polacy kupowali i nadal kupują głównie sery żółte, to kwestia tradycji i przyzwyczajenia. Konsument serów żółtych w Polsce zwraca uwagę na jakość i nie do końca prawdą jest, że najważniejsza jest cena. Spośród dostępnych serów dojrzewających konsumenci chętnie wybierają sery na wagę. Jednakże tendencja ta zmienia się na korzyść serów w plastrach pakowanych przez producenta. Oferta Hochland plastrów sera dojrzewającego obejmująca tradycyjne polskie, a także mniej popularne smaki w innowacyjnym opakowaniu, pozwalającym na zachowanie świeżości produktu, okazała się strzałem w dziesiątkę. Rynek FMCG zmienia się dynamiczne, a największe piętno odciska zmiana oczekiwań konsumenckich. Hochland często podejmuje wyzwanie kreowania innowacyjnych segmentów rynkowych. Staramy się monitorować trendy, badać i analizować oczekiwania konsumentów. Najwyższa jakość i doskonały smak – to kluczowe atrybuty naszych produktów i cechy, na których budujemy siłę naszych brandów. Zanim produkt pojawi się na rynku, a nawet jeszcze przed jego powstaniem, przeprowadzamy szereg badań i testów, po to, by być liderem jakości i smaku na polskim rynku sera.

Czysta etykieta to nowy trend?

Dokładnie tak – czysta etykieta to nowy kierunek, który rozwinął się w ciągu ostatnich lat na rynku europejskim, a wcześniej na rynku amerykańskim. W obecnych czasach ogromną popularnością cieszą się środki spożywcze zwane naturalnymi. Hochland rozpoczął małą rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. Sery żółte Hochland powstają w samym sercu Mazowsza, w malowniczym Węgrowie. Są w 100% naturalne, nie zawierają konserwantów, antybiotyków i tłuszczów roślinnych. W ofercie Hochland znajduje się kilka wariantów smakowych, m.in. kremowa Gouda, łagodny Edamski, aromatyczny od ziół Maasdamer. To doskonały pomysł na bogaty w wapń i białko posiłek.
Jakiś czas temu wprowadziliśmy na rynek wyjątkowe sery żółte Hochland Premium na wagę, w blokach – wyrafinowane warianty smakowe połączone z dużym oczekiwaniem: Emmentaler Classic, Maasdamer Caracter i Kaaslander Premium. Wkrótce pojawiły się też wyjątkowe smaki serów żółtych Premium, ale tym razem w plastrach.

Jak rozwija się kategoria serów topionych i kremowych?

Ich sprzedaż utrzymuje się od lat na podobnym poziomie, z lekką tendencją wyhamowania. W ujęciu rocznym Hochland utrzymuje się na pozycji lidera w serach topionych. Dodatkowo marka Hochland w Polsce jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych (nie tylko w kategorii serów) – według badania BAV analizującego ponad 1500 marek w Polsce, Hochland jest na 11 miejscu. Hochland zbudował silną pozycję rynkową i zaufanie konsumentów dwiema wyróżnialnymi cechami: smakiem i praktycznością. W kwestii smaku, bezkompromisowe pozostaje hasło reklamowe „To jest pyszne”, natomiast format produktu, jak i opakowanie oddają praktyczność. Rynek serów w Polsce jest wciąż na fali wzrostu i trend ten utrzyma się w dłuższej perspektywie. Za rozwojem rynku przemawiają argumenty zdrowotne, bowiem sery zawierają niezbędne dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu składniki odżywcze. Mierząc udziałami rynkowymi upodobania konsumentów, w ofercie Hochland jest mnóstwo hitów. Sery topione są szczególnie cenione za swój smak. Dziś żaden detalista nie może sobie pozwolić na brak kluczowych produktów pod marką Hochland.

Dziękuję za rozmowę.

tagi: hochland , sery , wyrzykiewicz , śniadanie , nabiał ,